lördag 5 december 2009

Goda råd behöver inte vara dyra

Thomas har nu pratat med Janne på Visby Rörservice och han har tackat ja till att göra VA-entreprenaden i vårt hus. Inte vet jag om det alltid ingår, men jag tycker att han kommer med extra goda råd. Exempel:
- Vi kan dra ett extra rör fram till köket som är redo för "rå-vatten" (?)
Det kostar inte mycket extra. Vi skall ju ha avhärdare i huset och han säger att en del tycker inte att avhärdat vatten smakar gott .... Hm ... jag har ingen aning om jag gillar att dricka avhärdat vatten ... Jag tycker ju att vatten utanför Gotland smakar gott, men det har ju inte blivit avhärdat på samma sätt. Kom däremot på att när jag pendlade mycket mellan Stockholm och Visby så märkte jag stor skillnad när man tvättade håret i de olika vattentyperna. Mindre kalk mindre schampoo ... Tack Janne, nu skall funderas.

Tappkran på utsidan av huset har vi hittat en smutt placering för - på gaveln vid groventrén bör vi komma åt både att tvätta bilden och vattna baksidan.

Vi fick också bra tips om var luckan till golvvärmefördelaren skall sitta.

Och sist men inte minst så tog Janne sig tid i TVÅ timmar, första gången vi besökte honom hemma på sitt kontor/hem som ligger ett stenkast från Lännaplan. Känns som ett klockrent val. Nu behöver inte de andra som vi kontaktat, nämnas vid namn men där fick vi citat som "de här detaljerna kan vi kolla närmare på om det blir affär ..."

Tjillevippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar