tisdag 16 november 2010

Nervöst

Nu är det nära ... Känns helt overkligt. Spelar ingen roll att vi planerat allt i snart 2 år (21 november 2008 fick vi förfrågan om vi ville köpa tomten Värvaren 3 av Gotlands Kommun). Jag kan ändå inte fatta det ... snart bor vi i hus. Mest längtar jag efter att slippa boka min tvätt-tid. Det var 20 år sen jag slapp boka tvätt-tid. Då bodde jag hos mamma & pappa. Slippa äckel-ludd i tumlaren från grannar - jippie!

Hjältarna kämpar på! Jag vill Zlatan-försäkra deras kroppar och mata dem med whiskey så ingen höstförkylning biter på dem ... De är så tappra och starka! Fick nyss ett sms från Thomas att han börjat montera köksskåpen och att det blir sent i kväll. Eftersom han brukar komma hem strax innan tio på kvällarna så kan jag bara ana hur sent det blir i kväll. Tappert!

Kalkstenen från Slite är på plats i hallen!

Kaminen är äntligen på plats!
Snart ... snart ... sitter vi vid brasan och myser. Jag skall bara hitta björkved!


12 dagar till flyttstart, 13-14 dagar till inflyttning och om 15 dagar är vi definitivt någon annanstans än där vi är nu eftersom då bor den nye ägaren här ... förhoppningsvis så bor vi inte i husvagn! :)


/ Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar