fredag 20 augusti 2010

Toalettpyssel

Mats har läktat klart på baksidan av huset medans jag skärt bort överflödigt fogskum runt fönstrar o dörrar. Tråkigt nog hade fogskummet bubblat upp på insidan av karmen på nästan alla fönster, och det är väldigt (läs omöjligt) svårt att få bort, så lösningen blir sannolikt att måla insidan av karmen. Trist men ett faktum... Så mitt tips om du skall köra fogskum runt fönstrar och inte är världsmästare på det: Tejpa karmen!

Vi har även färdigställt den låda i väggen som ramen till toaletten skall monteras i, nu inväntar vi rörmokaren Sonny & Co att montera och koppla in det hela innan vi stänger igen för gott (givetvis finns en servicelucka på baksidan av väggen som mynnar ut i en garderob i tvättstugan).

Ikväll kommer takpannorna som vi skall portionera ut, imorgon lägger vi ut dem på baksidan av huset.



/Thomas

2 kommentarer:

  1. Hej! Rikigt häftigt att se ert hus växa fram, ni håller ju ett sjukt tempo! Själv kämpar vi med garaget! Bra tips med fogskummet, ska komma ihåg det när fönstret skall sättas in! Mvh Lars

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ångrar bittert att jag inte tog mig en timme o maskerade karmarna istället för att stå 3 kvällar o försöka få bort fogskummet och sen ändå komma fram till att det måste målas. Surt sa räven.

    SvaraRadera