tisdag 31 augusti 2010

Tak nästan klart

Nu börjar taket att bli färdigt. Det blev så fint tycker jag. Bra att Thomas stod på sig om rött tak.

Vi har så fint plåtjobb lagt så att det inte går att förstå hur fint det är om man inte är plåtslagare. Gömda spikhuvuden under plåten fick jag förklarat för mig. Gediget hantverk!

Ikväll skall vi möta rörmokaren igen för han ville visa oss badrumsmöbler från Vedum som han är återförsäljare av.

I dag har Thomas semester för att kunna vara med elektrikern hela dagen.

Ikväll fortsätter Thomas & Mats kämpa på. Heja heja! Raggmunk med fläsk utlovas.

I går när jag och Mira lämnade maten i garaget till byggarna kunde jag inte hejda mig från att drömma högt tillsammans med Mira om när vi sitter och grillar på vår terass. Kanske var det taskigt att göra så med en två-åring för hon utbrast precis som jag också känner "Vill NU!" :)


/ Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar