onsdag 31 mars 2010

Snart så ...


I påskhelgen börjar det hända grejer! Känns overkligt. Nu har vi funderat och klurat så länge så bygget börjar kännas som en fantasi. På fredag skall det sättas profiler inför utstakningen sen på lördag skall T och kvalitetsansvarige prata vidare om planering och inköp.

Förra helgen träffade vi vår "Grävis". Det var en mycket positiv överraskning. Prismässigt och även vad de kan erbjuda för tjänster. En detaljist som jag fastnade ju för "Träd" på förslaget. Träd?? Jo, det är inga plantor, det är träd och det fanns t o m ÄPPELTRÄD att välja mellan. Oj Oj? Kan vi få nåt som liknar trädgård inom ett par år? Inte så farliga priser heller. Sen erbjöd de "gräsmatta färdig torv". Låter först själlöst men när han berättade om fördelarna med detta mot att gräsmatta där hund och dotter skall försöka leka ... regn ... och efter det ogräs ... etc så lät torv väldigt trevligt! Häck kunde vi också köpa till bra pris.

Till garageinfarten är asfalt förmånligast. Än en gång kom ordet "själlöst" upp i mitt huvud och än en gång fick jag för- och nackdelar uppräknat av "Grävis" samt pris och då klingade ord som "smart" och "praktiskt" högre i mitt huvud.

"Grävis" verkar väldigt bra. Så bra att jag gjorde en liten bonad med ett citat från honom. Ord som inte borde vara ovanliga men som är väldigt sköna att höra. Speciellt eftersom jag just sett ett avsnitt av "Fuskbyggarna" :)

/ Nilla

2 kommentarer:

  1. Vill också ha TRÄD! Vart hittar man det? Hur stora är de? Och vad kostar de?
    Det är ju det som man tycker är nackdelen när man bygger nytt annars. Att man inte får den där uppväxta, prunkande trädgården. Så det vore ju toppen om man kunde fuska lite!

    Kram, C

    SvaraRadera
  2. Ja det lät lite för bra för att vara sant. 3 st träd i paketpris 5.600 inkl moms. "Det är inte plantor", sa han. Han visade på ett ungefär, svårt att förklara. Vet ej om priset är beroende av att vi köper all gräv & schackt av dem. Berättar mer när jag vet.

    SvaraRadera