tisdag 8 juni 2010

Gör om, gör rätt


"-Ojdå, du har dragit slangen där uppe..." sade elektrikern till mig när han klev in i garaget för att lämna lite lågspänningskabel. Igår fick jag lära mig att man skall undvika att dra en slang genom isolerade och oisolerade utrymmen samtidigt. Det kan nämligen bildas kondens om luften rör sig i en slang som är både varm och kall. Och blir det kondens så kan det börja droppa vatten.... ner i uttagen och/eller elskåpet. Och det vill man inte. Gör om, gör rätt...

Tur att gubbarna utanför är proffs, dom håller ett högt tempo och gör rätt från början. Vår prelimnära plan ser ut att kunna hålla, dom planerar att lägga sista gruset idag, helt enligt plan. Humor har dom också.












Ikväll fortsätter jag att rätta till mina fel med eleriet, gör om gör rätt, gör om gör rätt, gör om gör rätt...

/Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar