söndag 12 september 2010

Fler bilder från senaste veckan

Snut-bräde. Riktigt hängivna murare bryter inte för lunch förrän hela väggen är färdigputsat, därav kexchokladen i handen. 



Tre som sliter. Han i mitten ser ändå rätt nöjd ut!



Elektrikernas svar på Lucky Luke. Han hoppar upp o ner från stegarna snabbare än sin egen skugga!

'
Made by the best.

Snyyyyygga vindskivor (inga skruvar)!



-You call that a drill?! THIS is a drill!
Här skall fixas hål till våra ventiler.


DAWA with a license to drill ...:)

Den här borren skulle jag haft när jag bodde granne med partypeople nr 1 i Stockholm. Tänk att borra ett stort hål, sticka in huvudet och ropa: VRID NEEEER! :)



Kommande vecka fortsätter Thomas med luftningen, kompis Mats kommer tillbaka brunbränd och nöjd från Tunisien på onsdag, elektrikerna fortsätter dra el i brinnande tempo. Murarna förväntas vara klara med putsningen utvändigt på fredag. VA fortsätter dra vatten, avlopp och värme till övervåningen.

/ Nilla

3 kommentarer:

  1. Haha, det är väl på kvällen som väggens yta framträder extra bra från fasadbelysningen? Om man inte är mer fokuserad på att hålla balansen under sin tur över torget förståss. ;)

    Passningen om snutbräde-bilden är mottagen. ;) Det blir fint utvändigt, ni bygger huset jag som liten sork trodde jag skulle bo i som äldre.

    Ni borrar med 150 mm kärnborr, skall ni ha ljuddämpade väggventiler månne? Jag funderar på om vi skall ha det till sovrummen eller om dämpningseffekten blir i princip den samma om man kör 100 mm hål utan själva plastinsatsen-röret. Dvs att stenens grova yta absorberar ljudet. Aja, jag löser det troligen på stående fot när jag hyr kärnborren också blir det vad det blir. :)

    SvaraRadera
  2. Jo, vi tänkte passa på o sätta i dom ljuddämpade varianterna av ventiler. Vet inte hur mycket det verkligen hjälper, men tänkte att det är lika bra att slå till direkt eftersom prisskillnaden var förhållandevis liten (50 kronor/st eller så).

    Enda problemet var att man behövde specialbeställa själva röret eftersom det bara finns i längder upp till 360 mm, och vi behöver ju typ 400 mm eftersom det är puts på både utsidan och insida.

    Good Luck med kärnborrningen, det var manligt enligt Borrmästaren :-)

    /Thomas

    SvaraRadera
  3. Hihi, får man bara en borr med fler än tre tänder på så skall det nog gå bra. Den late väljer 100 mm så blir det mindre att ordna med utvändigt för att få ett litet galler på väggen. :) men jag hinner väl ändra mig i sedvanlig ordning... Som sagt, det blir ett impulsbeslut när man står vid disken o skall hämta ut kärnborren. :)

    SvaraRadera