torsdag 21 oktober 2010

Green green grass ...

... of home ... nynnade jag på när jag & Mira lämnade byggare-maten i garaget i eftermiddags. Inget gräs utrullat ännu men snart så ...

Där låg de på rad och väntade.

Fick MMS från Thomas nyss med bevis på att de börjat sätta innertaket - härligt! Ser minsann ut att vara i groventrén. för jag tycker att det är NIBE:n som skymtar i bild.


I dag fick vi besked om att badrumsmöblerna till toan nere har kommit! Det påminde mig att vi skall beställa möblerna till badrummet uppe. Om vi skall ha Vedum där uppe också. Det är 20% rabatt på deras badrumsmöbler under oktober månad.

I går mötte jag en gammal bekant vid huset. En ambulansförare som tydligen extraknäcker som rörmokare... Jag hade svårt att bestämma mig om det kändes tryggt eller osäkert ... men i dag när jag berättade det på jobbet så framkallade det många skämt som att vi får blodförtunnande istället för propplösning i rören och kompresser i avloppen och bandagerade rör. Dålig humor när den är som bäst! :)

/ Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar