fredag 1 oktober 2010

En ljusglimt

"-Det är bara bra att ha piskan vinande över ryggen, det är nog fler som skulle behöva det…" skrev Mats i mailet när jag tyckte att vi stressat i onödan för att få färdigt plast o spräck på övervåningen innan Måndag då lösullsisoleraren *egentligen* skulle ha kommit. Nu var det tydligen slut på isolering så han tar det någon gång under veckan.

Rörmokarn Sonny har varit på plats o dragit fram avluftning o råvatten, elektrikern Rolle har påbörjat att dra el i innerväggarna. Eftersom det är beckmörka kvällar nu bad jag Rolle att koppla in någon ytterbelysning, vilken som helst. Det blev de 3 små 1 W LEDarna i garageporten (kostar ca 26 kr/året om dom som nu skall lysa dag och natt :-)



Ikväll blir det byggfritt, d.v.s. mys med familjen. I helgen hade vi tänkt påbörja putsningen av garaget, om vädret tillåter. Annars blir det att fortsätta inomhus med en av många återstående sysslor.

/Thomas

2 kommentarer:

  1. Gotlandsgolvet var slut när vi skulle köpa det och nu är isoleringen slut ... börjar bli löjesväckande det här ... när vi åker till affären i kväll så är väl mjölken slut ;)

    Vi ser fram emot att umgås HELA familjen i kväll! :)

    SvaraRadera
  2. ...och finns det hemma av det man skall ha så köper man alltid för lite. Lägger man på 10% så får man 20 % över. :)

    Grymt läcker belysning på garageporten, mitt i prick!

    Haha, hälsa Mats att jag känner mig träffad ang "piskan". ;)

    /Pucko

    SvaraRadera