tisdag 12 oktober 2010

I morrn kommer de ...

... som skall ge vår trädgård struktur och grönska. Skrotdumpen blir ett minne blott. Det skall bli spännande. Det är många grejer som kan bli "oj hur tänkte vi här". Gräsmattan rullas ut - det bör bli bra att den får ligga och gona till sig under kommande fuktiga period. Eller? Hur kommer den se ut? Hur synliga är skarvarna?

Före ...


Kommer vi få bosätta oss och vattna där? Rabatten blir bra? "Muren" fram som bygger upp en plan gräsmatta blir bra funktionellt men kommer det se ut som att vi "höjer oss över grannarna"? :). Ingen annan har skaffat staket heller. Kommer se lustigt ut när vi blir först ut men det finns inget alternativ - Kallista skall få ligga ute hur länge hon vill, när hon vill! Vi längtar, hon längtar.

Thomas vill ha häck fram, jag vill ha lite varierande buskar. Har börjat kolla på förslagen vi fick från Plantskolan med vintergrön häck: Liguster eller lagerhägg. Liguster hade "lätt giftiga bär" så det gick bort. Vem vill ha det? Så OM det blir häck fram så ligger lagerhäggen bäst till nu.

Jag med mina icke gröna fingrar hade tänkt ta det där längre fram och när jag började fundera på vad min dröm med trädgård var så är det; nåt snyggt grönt i stora betongkrukor fram för att avskärma terassen lite, en liten kryddhörna i pallkragar på baksidan, nåt grönt i kvistform att kunna plocka in på bordet varje årstid och bärbuskar eftersom Mira ÄLSKAR vinbär, hallon, krusbär etc. Dessa önskemål skall vi se om vi kan pussla i hop kommande år. Det är skönast att tänka att sånt skall få växa fram i sakta mak.

/ Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar