lördag 1 maj 2010

Stomme till garageväggar

Mira som snart fyller 2 år har börjat prata mycket. Hon blandar ofta i hop intryck som hänt under dagen och sen bubblar det ut massa söta ord. I dag frågade jag henne om vi skulle åka och titta när Mats & pappa byggde:
- [Neij! Mass å pappa dåta] sa hon.
- Va? Tror du att Mats och pappa gråter?
- Mmmm....
När Thomas kom hem så berättade jag om detta. Han svarade då: ”Hur kunde du veta det Mira?” Det hade tydligen dykt upp en del irriterande felräkningar som fördröjde jobbet under dagen...

Jag tycker i alla fall att de hunnit långt när man ser på bilderna! Fint!




Min kom-i-håg lista står tyvärr ännu stilla.
Men jag SKA SKA SKA:
1. Ringa Slite Sten och fråga kvadratmeterpris på kalkstensflis
2. Åka till Snicken och kolla in standardkulörer till fönster och dörr – lite mer grå än det vi valt blir nog fint och då kan vi spara in ca. 15.000 kr på det i stället för att välja den specialkulör vi planerat. 15.000 det är ju vad torvgräsmatta kostar.
3. Passa på att kolla in ”Gotlandsdörren”.
4. Kolla med Skanska hur hög häcken är som de erbjuder och vilka sorter det finns.
Et c.

Mitt strå till stacken var i dag dålig, dvs food supply... men i morrn skall de få kycklingsallad a la Nilla.

/ N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar